Η οικονομική κρίση που υπάρχει στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, έχει αυξήσει την ανάγκη για στήριξη της εγχώριας αγοράς και των ελληνικών προϊόντων.
Η εγχώρια οικονομία είναι ένας κύκλος ζήτησης και παραγωγής, μέσα στον οποίο συναλλάσσονται οι παραγωγοί (άτομα ή επιχειρήσεις) και οι καταναλωτές, και η αυξημένη ζήτηση εγχώριων προϊόντων ή υπηρεσιών αυξάνει την παραγωγή και έχει σαν αποτέλεσμα την τόνωση της οικονομίας μας.
Αναλυτικότερα, με την αύξηση της ζήτησης των τοπικών προϊόντων μίας χώρας, οι τοπικές επιχειρήσεις σπεύδουν να αυξήσουν την παραγωγή τους, με αποτέλεσμα την αύξηση των επενδύσεων, την αύξηση των θέσεων εργασίας αλλά και των παραγωγών, καθώς και την αύξηση της αγοράς υλικών που βοηθούν στην βελτιστοποίηση της παραγωγής και στη διάθεση των προϊόντων και των υπηρεσιών. Όταν σε μία οικονομία παρατηρούνται τα παραπάνω στοιχεία, τότε η ισχυροποίηση των τοπικών επιχειρήσεων αποτελεί έναν βασικό παράγοντα ενίσχυσης της εγχώριας οικονομίας καθώς και μίας πορείας ανάπτυξης της χώρας.
Τι σημαίνει για το Κράτος όμως η ενίσχυση των εγχώριων επιχειρήσεων; Το Κράτος μέσω της φορολογίας που εισπράττει (ΦΠΑ, φόρο εισοδήματος) ενισχύει τόσο την οικονομία του, περιορίζοντας τα ελλείμματα του, όσο και τις κοινωνικές παροχές του (παιδεία, υγεία, έρευνα κ.τ.λ.), ενισχύοντας έτσι το κοινωνικό κράτος. Επιπλέον, με την ισχυροποίηση των τοπικών επιχειρήσεων, αναπτύσσεται μία προσπάθεια αύξησης των εξαγωγικών δραστηριοτήτων των εγχώριων προϊόντων, η οποία ισχυροποιεί την εγχώρια οικονομία με το συνάλλαγμα που εισέρχεται στη χώρα.
Η αγορά εισαγόμενων προϊόντων αποτελεί πρόβλημα τόσο στην οικονομία της χώρας, όσο και στους καταναλωτές (πολίτες) της. Καταρχάς, η αγορά ξένων προϊόντων σημαίνει αποστολή των χρημάτων προς επιχειρήσεις του εξωτερικού και βοηθά στην στήριξη ξένων οικονομιών, περιορίζοντας έτσι τον τζίρο των δικών μας επιχειρήσεων. Ακόμη στην εγχώρια αγορά, περιορίζει την παραγωγή, συμβάλλει στην μείωση προσωπικού και στην αύξηση της ανεργίας καθώς επίσης μειώνεται και η αγορά υλικών αγαθών (πρώτες ύλες, εξοπλισμοί κ.τ.λ. ) και υπηρεσιών. Αυτό ως ένα γενικό αποτέλεσμα έχει την μείωση του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) της ελληνικής κοινωνίας, αφού αντί αυτού ενισχύονται ξένες οικονομίες.
Συμπερασματικά η αγορά τοπικών προϊόντων συμβάλλει θετικά τόσο στην οικονομία της χώρας μας, όσο και στην ενίσχυση της κοινωνίας μας. Στηρίζοντας τους Έλληνες παραγωγούς καθώς και τις μικρές και μεγάλες μονάδες παραγωγής σε όλη την χώρα μας, ενισχύουμε οικογένειες οι οποίες ζουν και εργάζονται στην ύπαιθρο και συμβάλλουμε στην ανάπτυξη της ελληνικής υπαίθρου και στην ανάπτυξη και άλλων τομέων της οικονομίας όπως του τουρισμού. Τέλος, η υπεύθυνη κατανάλωση και η στήριξη των τοπικών προϊόντων προωθεί έναν πιο κοινωνικό χαρακτήρα αφού επικεντρώνεται στην ανάπτυξη τόσο της ελληνικής οικονομίας, όσο και της ελληνικής κοινωνίας.