Η απάντηση είναι απλή. Η διαφορά νοοτροπίας! Στις Η.Π.Α είναι έτοιμοι να υποστηρίξουν οποιαδήποτε “τρελή ιδέα” πάνω στην επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, σε αντίθεση με τους Ευρωπαίους επενδυτές, οι οποίοι πιστεύουν και θέλουν μια νέα καινοτομία ή δραστηριότητα, οποιαδήποτε και αν είναι αυτή, να παράγει τα αναμενόμενα έσοδα από την ίδρυσης της, κάνοντας έτσι όπως λέμε και στα οικονομικά απόσβεση από τον πρώτο χρόνο. Αυτό προπαντός οφείλεται στην διαφορά νοοτροπίας μεταξύ των δύο ηπείρων, αφού η Ευρώπη δεν διαθέτει την κουλτούρα ανάληψης ρίσκου και τα χρηματοπιστωτικά δίκτυα που απαιτούνται για την επέκταση των νεοφυών επιχειρήσεων του διαδικτύου σε παγκόσμιο επίπεδο. Το παραπάνω γεγονός βέβαια, δεν συμβαίνει στις Η.Π.Α και στην Ασία αφού εκεί ο πρωταρχικός στόχος των επενδυτών δεν είναι το κέρδος, αλλά η ανάπτυξη και η υλοποίηση της ιδέας τους, μέσα από την οποία μακροπρόθεσμα θα φθάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα, που δεν είναι άλλο από τα έσοδα και την φήμη.
Όπως καταλαβαίνουμε, στην γηραιά Ήπειρο, υπάρχει δυστυχώς μεγάλη έλλειψη επιχειρηματικής συνείδησης. Με τον όρο επιχειρηματική συνείδηση δεν εννοούμε πάντα την εμπορική δραστηριότητα που θα αποφέρει απευθείας κέρδος και έσοδα, αλλά την δραστηριότητα η οποία θα εμπνεύσει, θα ξεχωρίσει, θα δημιουργήσει και θα προσφέρει προστιθέμενη αξία στο κοινωνικό σύνολο.
Συνοψίζοντας, για να γίνω πιο κατανοητός, οι εταιρείες διαδικτύου συχνά δεν έχουν καθόλου έσοδα στην αρχή. Για παράδειγμα, το Twitter και το Facebook αρχικά εστίασαν στους αριθμούς των χρηστών τους και στη συνέχεια όταν καθιερώθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο άρχισαν να στρέφουν την προσοχή τους στα κέρδη και στα έσοδα μέσω των διαφημίσεων. Τώρα πλέον, αριθμούν χιλιάδες χρήστες και έχουν αναρριχηθεί στην “πυραμίδα” με τα δημοφιλέστερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, γιατί απλά οι επενδυτές τόλμησαν και έκαναν αυτό που έπρεπε.
1 σχόλιο
ενα πολυ ενδιαφερον αρθρο,ευχομαι να εχεις μερακι και να γραφεις κι αλλα αρθρα να ενημερωνομαστε!